Blog > Komentarze do wpisu

Byłem na konferencji E-commerce Summit

Jak wcześniej informowałem miałem okazję wziąć udział w konferencji E-commerce Summit. Wydarzeniu, które miało miejsce 28-go maja w Warszawie .

Była to pierwsza tego typu impreza w jakiej miałem sposobność uczestniczyć. Ponieważ nigdy widziałem takiej imprezy od środka, więc nie będę jej oceniał do strony organizacyjnej czy doboru firm, które były prezentowane. Po prostu nie mam z czym porównać :)

Napiszę więc o tym co mnie zainteresowało.

Dla mnie interesującymi były prezentacje kilku firm, były to Inter Cars S.A., Arvato, Sare i Divante.

 W prezentacjach każdej z tych firm znalazłem coś ciekawego dla siebie.

Zacznę od uwagi ogólnej, wyżej wymienione firmy działają znacznie większą skalę niż mój skromny e-biznes. Interesujące było dowiedzieć się jak robi się duży e-biznes. Jakie problemy stoją przed dużymi czy bardzo dużymi e-biznesami.

 Prezentacja firmy Inter Cars S.A.

Firma związana jest z rynkiem motoryzacyjnym, zajmuje się dystrybucjom części zamiennych i akcesoriów Głównymi odbiorcami są warsztaty serwisujące i naprawiające samochody i motocykle różnych firm. Od pewnego czasu firma działa również na rynku B2C – obsługuje rynek klientów indywidualnych. W mojej ocenie oryginalnym pomysłem było zaoferowanie klientom detalicznym nie tylko części zamiennych ale również możliwości naprawy pojazdu, wymiany zakupionych części w wybranym przez klienta warsztacie. Inter Cars bierze na siebie dostarczenie zakupionych części do wybranego warsztatu. System logistyczny firmy jest na tyle sprawny, że zakupiona część może znaleźć się w warsztacie w ciągu kilku godzin. Klient nie musi tracić czasu na podróżowanie po odbiór zakupów, zgłasza się od razu do warsztatu w umówionym czasie, gdzie czekają na niego części i mechanik. Korzyścią dla klienta jest oszczędność czasu i możliwość zakupu części w sklepie internetowym gdzie zwykle ceny są niższe od tych ze sklepów stacjonarnych.

Warsztaty również korzystają na współpracy z Inter Cars, ponieważ nie muszą poświęcać czasu i pieniędzy na zdobycie klientów, bo ci przysyłani są przez Inter Cars.

Inter Cars oferuje silna pozycję rynkową, marketing, pozycjonowanie, asortyment, rozbudowaną i sprawną logistykę.

Oglądałem prezentację Inter Cars S.A. z zainteresowaniem, zwłaszcza, że w przeddzień konferencji dotarła do mnie informacja – a może tylko plotka – że Inter Cars rozmawia z firmą Amazon.com na temat podjęcia współpracy.

 Prezentacja firmy Arvato (Bertelsmann).

Arvato oferuje całą gamę usług outsourcingowych, poczynając od rozwiązań IT, korespondencji masowej, logistyki aż do kompleksowych rozwiązań jak prowadzenie sklepów internetowych.

W trakcie prezentacji wyświetlony był krótki film prezentujący od środka działanie sklepu internetowego dla firmy Douglas (kosmetyki).

O skali tej działalności niech świadczy fakt, że sklep wysyła w ciągu roku ponad milion paczek (kilka tysięcy paczek dziennie).

Firma obsługuje również sklep internetowy Microsoftu (Microsoft Store ) oraz sklep firmy Gerry Weber (moda).

Bardzo ciekawa prezentacja, oczywiście Arvato to nie jest partner dla mojej firmy, nie ta skala, ale może kiedyś :)

 Firma Sare zaprezentowała swoją ofertę dotyczącą rozwiązań komunikacji e-mail marketingu i mobile. O znaczeniu e-mail marketingu nie będę się rozwodził jest to sprawa oczywista chyba dla każdego, kto działa w e-biznesie. Uważam, że warto zapoznać się z ofertą SARE zwłaszcza, że firma oferuje możliwość bezpłatnego przetestowania systemu.

Na koniec jeszcze jedna firma: Divante.

Hasłem reklamowym Divante jest „Pomagamy sprzedawać i zwiększamy konwersję”.

W czasie prezentacji przedstawicielka firmy opowiedziała i pokazała jak oni to robią, aby klienci więcej sprzedawali.

Generalnie sprawa sprowadza się do badania i testowania różnych rozwiązań.

Chodzi o badanie web usability, wpływu wyglądu i funkcjonalności stron www na ich własności sprzedażowe i stopień konwersji.

Divante stosuje ciekawe rozwiązanie. Przed wdrożeniem nowego wyglądu strony e-commerce badany jest ten nowy wygląd na makietach. Obniża to koszty i pozwala przetestować większą ilość wariantów projektu w krótszym czasie. Graficy i programiści nie tracą czasu na budowanie w pełni funkcjonującej strony przed upewnieniem się, że nowy projekt przyniesie oczekiwane rezultaty.

Przedstawicielka przytaczała konkretne liczby jak podnosiły się wskaźniki efektywności stron internetowych po implementacji wyników testów. Nie przytoczę tu konkretnych przykładów bo nie mam na to zgody firmy ale mogę zaświadczyć, że liczby te robiły wrażenie, dowodząc jak wielkie znaczenie ma testowanie wdrażanych projektów.

Zachęcam do odwiedzin stron firmy Divante.

To już koniec mojego sprawozdania, o prezentacjach innych firm nie będę pisał, nie dlatego, że były słabe ale po prostu nie dotyczyło spraw które mnie interesują.

Ostatnia uwaga, na sali wśród słuchaczy (widzów) przeważały kobiety. Zastanawiam się dlaczego?



piątek, 06 czerwca 2014, vegetal

Polecane wpisy